Náš názor!

Radovan Švec 2.12.2014
936-agregat-logo2-FB

Kategória: Dobrá a transparentná správa vecí verejných

Určenie: Mobil, Tablet

V dnešnej dobe je potrebné, aby aj individuálni občania mali šancu vyjadriť svoj názor a ovplyvniť tým dianie a jednanie rozhodujúcich orgánov v prospech ľudí. Zlepšiť tak prostredie v ktorom žijeme. Aktívnym zapojením sa do prieskumu verejnej mienky dať jasne najavo, že prostredie v ktorom žijeme nám nie je ľahostajne a, že aj my chceme mať „Lepšie Slovensko“. Mobilnou aplikáciou dáme každému občanovi (ktorý má smartfón a prístup ku internetu) dať možnosť hlasovať a teda ovplyvňovať rozhodovanie orgánov.

Identifikácia projektu

Samosprávy v dnešnej dobe prijímajú mnoho uznesení, ktoré sa týkajú všetkých jej obyvateľov, Problémom však je, že ľudia ktorí majú moc prijímať takéto opatrenia sa nevedia správne rozhodnúť, prípadne sa rozhodujú bez prieskumu, podľa osobných preferencií a konečné rozhodnutie vlastne môže byť (a často aj je) v nesúlade s tým, čo chcú ľudia, ktorých sa to týka.
Získané údaje z prieskumu verejnej mienky môžu pomôcť pri rozhodovaní sa samospráv na lokálnej ale aj na celoslovenskej úrovni. Takto získané údaje by boli ďaleko presnejšie ako akákoľvek doteraz bežná forma získavania informácií od obyvateľstva (napr. respondentská vzorka).

Riešenie problému

Vytvoriť mobilnú aplikáciu pre smartfóny, ktorú by využívali respondenti (občania) a mohli tak anonymne hlasovať na verejné otázky, potrebné pre lepšie rozhodovanie sa samospráv. Aplikácia má slúžiť na získavanie presných štatistických dát priamo od obyvateľstva.

Technické zabezpečenie projektu

Mobilná aplikácia pre platformu (Android, iPhone, Windows8) zobrazí anketovú otázku, ktorá je definovaná administrátorom. Ten ju dostane napríklad od samosprávy (aktívneho poslanca, starostu, aktívneho občana….) Otázku bude možné cieliť podľa rôznych kritérií (lokalita, vek….). Možnosť odpovedania bude zahŕňať z preddefinovaných možností alebo Áno/Nie odpovede.

Príklady zo štátnej správy:
1. V obci máme 20.000€ k dispozícii na rozvoj: Preferovali by ste
a. vybudovanie nového detského ihriska
b. Obnova cintorína
c. Vybudovanie turistického chodníka

2. Areál zanedbaného kúpaliska by sa mal:
a. Rekonštrukcia kúpaliska (výdavok 25000€)
b. Skateboardový park (výdavok 8000€)
c. Vyčistenie plochy a následný predaj ako stavebné parcely (Príjem pre obec 90.000€)
d. Iné – napíšte

3. Prenájom obecného priestoru bezodplatne použijeme na
a. OZ Červenokamenské panstvo
b. OZ Agregát
c. OZ Divadlo na kolene

4. Prieskum voľby kandidátov

5. Používate verejnú dopravu?

6. Mali by ste záujme aby v obci investor vybudoval zlievareň (A/N)

Prieskum by po spustení prebiehal plne automaticky. Počas prebiehania prieskumu nikto nebude mať možnosť zasahovať do systému. Štatistické výsledky bude taktiež spracovávať počítač a nie človek, aby sa predišlo akýmkoľvek diskusiám.

Cieľová skupina

1. Samospráve – ktorá sa bude vedieť lepšie rozhodovať
2. Verejnosti – ktorá vyjadrí svoj názor a tak ovplyvní vývoj a smerovanie okolia v ktorom žije
3. Slovensku – ktoré bude lepšie vďaka tomu, že o ňom budú rozhodovať samotní občania.

Budúcnosť projektu

Pilotný projekt bude spustený v 2 dvoch obciach s cca 3000 obyvateľmi (jedna na západnom a jedna na východnom Slovensku)
Po odladení by sa aplikácia mohla rozšíriť aj do ostatných obcí po celom slovensku ako “good practice”. Ďalšie vylepšovanie aplikácie bude financované spoplatnením zadávateľa otázky za využívanie platformy (napr. 1 cent=1 hlas/odpoveď).

Členovia nášho tímu a ich zručnosti

Momentálne one-man show, a množstvo nadšencov :-)

Ing. Radovan Švec
Momentálne PR manažér
Študoval Technickú Univerzitu v Košiciach ako aj University of Vaasa vo Fínsku, či IBM Global Sales School v Rakúsku. Pracoval som pre množstvo spoločností okrem iného aj IBM Slovakia kde som bol špecialistom na Informačný Manažment. Medzi mojimi klientmi nájdete mená ako LG Electronics, Sony, Orange, Fujitsu, Orava, ETA, Conrad, Alza, Alpine, EuroGeographics, Audio International Slovakia či Golf Tour Asia. Pracoval som pre mnohé printové aj online média a v niektorých som bol šéfredaktorom: ON-Luxury Magazine, M2 – Multimedia (šéfredaktor), Autotuning, Tech4MEN (šéfredaktor), Foto-video, Audio, Bauer Media (Hearst-Stratosféra). V neposlednom rade moje služby využívajú aj samotné PR agentúry Seesame, GCI Hill&Knowlton Hill+Knowlton Strategies, LG One, Native PR, FYI Prague.

Koho hľadáme

  • programátor
  • web dizajnér
  • marketingový poradca
  • projektový manažér
Ak nám chcete pomôcť, ozvite sa nám
  • radovan.svec@gmail.com